SKIPP | Altijd online met je smartphoneblog | Marketing in Motion

Altijd online met je smartphone

Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone, dit betekend dat we 24/7 online en bereikbaar zijn. En hier kun je als marketeer natuur heel goed op inspelen. De meest populaire mobiele platformen zijn Facebook, Instagram en Snapchat. Maar waar moeten wij op gaan letten?

Nou, bijna alle video’s die je nu op socialmedia platformen ziet worden verticaal of vierkant weergeven. Je scherm draaien om een horizontale video te bekijken is zóó 2016. De reden hiervan is dat Facebook, Instagram en Snapchat de mogelijkheid bieden om verticale video’s volledig te weergeven. Ook YouTube heeft nu verticale video’s, voorheen als je op YouTube een verticale video plaatste had je die vervelende zwarte balkjes aan de zijkant maar sinds kort is dit op je smartphone verleden tijd. Verticaal geschoten video’s worden volledig in beeld weergeven waardoor jij je telefoon niet meer hoeft te kantelen en het dus makkelijker maakt om de beelden verticaal te bekijken.

Daarom zullen dus ook de advertenties op deze platformen met de tijd mee moeten gaan. Uit onderzoek blijkt dat de consumptie van verticale video op smartphones de afgelopen 5 jaar met 600% is toegenomen en dat smartphone gebruikers niet graag hun scherm draaien.

Deel deze pagina