SKIPP | Adverteren op YouTube in 2018blog | Marketing in Motion

Hoe adverteer je in 2018 op YouTube


Reclame video’s die verschijnen voor een YouTube video worden nauwelijks afgekeken omdat YouTube de kijker de optie biedt om na 5 seconden de reclame te skippen en ja, uit een onderzoek is gebleken dat 56% van de gebruikers een video direct doorklikt. Maar hoe kunnen wij als marketeers hier op inspelen?

Nou zijn er een aantal manieren om hier mee om te gaan. Content creëren die zo pakkend is dat de kijker wel blijft kijken, wat natuurlijk makkelijker is gezegd dan gedaan. Wat je ook kan doen is een reclame maken van 5 seconde, maar waar moet je dan op letten?

Een goeie 5 sec reclame betekend niet dat je een video van 30 sec moet inkorten. Als je ervoor kiest om een 5 sec video te maken is het belangrijk om de kijker te triggeren. Daarom moet je content creëren die men aan het denken zet zodat ze zelf achter jou boodschap komen. Hierdoor blijft de kijker vaak ook langer aan jou advertentie denken omdat ze hun eigen interpretatie hebben gebruikt in het begrijpen van jou boodschap wat uiteindelijk weer voor meer engagement leidt met jou bedrijf.

Meer weten over effectief adverteren? Stuur ons een berichtje! Wij leveren de krachtigste vorm van content voor digital marketing.

Deel deze pagina