SKIPP | blog | Marketing in Motion
Augmented_Reality.jpg

 

Augmented Reality

Augmented reality is een totaal ander plaatje dan Virtual Reality en dit is waarom. Augmented Reality heeft niet zoals Virtual Reality het doel om de echte wereld te vervangen en je te teleporteren naar een andere wereld. Het doel van Augmented Reality is objecten visueel toevoegen aan de echte wereld om deze te ‘’verbeteren’’. Met deze techniek heb je de mogelijkheid om de echte wereld om je heen te zien en deze te verrijken met digitale elementen die kunnen bestaan uit graphics, video, geluid etc. De digitale elementen worden weergegeven door middel van Markers, punten die herkend worden door het AR programma waardoor het lijkt alsof de elementen thuishoren in de echte wereld. Door middel van ‘’motion track’’ kan je Augmented objecten laten bewegen door bijvoorbeeld met je hand te bewegen. Augmented Reality is de toekomst, naar verwachting wordt augmented Reality iets heel belangrijks in onze wereld omdat AR eigenlijk een hulpmiddel is die ons leven alleen nog maar makkelijker gaat maken. Met Augmented Reality zijn je opties eindeloos waardoor je letterlijk alles visueel toe kan voegen aan de bestaande wereld, je kan dus eigenlijk deze wereld visueel verrijken met alles wat jij leuk vindt!

Deel deze pagina

Adverteren-op-youtube.jpg

Hoe adverteer je in 2018 op YouTube

Reclame video’s die verschijnen voor een YouTube video worden nauwelijks afgekeken omdat YouTube de kijker de optie biedt om na 5 seconden de reclame te skippen en ja, uit een onderzoek is gebleken dat 56% van de gebruikers een video direct doorklikt. Maar hoe kunnen wij als marketeers hier op inspelen?Nou zijn er een aantal manieren om hier mee om te gaan. Content creëren die zo pakkend is dat de kijker wel blijft kijken, wat natuurlijk makkelijker is gezegd dan gedaan. Wat je ook kan doen is een reclame maken van 5 seconde, maar waar moet je dan op letten?Een goeie 5 sec reclame betekend niet dat je een video van 30 sec moet inkorten. Als je ervoor kiest om een 5 sec video te maken is het belangrijk om de kijker te triggeren. Daarom moet je content creëren die men aan het denken zet zodat ze zelf achter jou boodschap komen. Hierdoor blijft de kijker vaak ook langer aan jou advertentie denken omdat ze hun eigen interpretatie hebben gebruikt in het begrijpen van jou boodschap wat uiteindelijk weer voor meer engagement leidt met jou bedrijf.Meer weten over effectief adverteren? Stuur ons een berichtje! Wij leveren de krachtigste vorm van content voor digital marketing.

Deel deze pagina

Smartphone.jpg

Altijd online met je smartphone

Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone, dit betekend dat we 24/7 online en bereikbaar zijn. En hier kun je als marketeer natuur heel goed op inspelen. De meest populaire mobiele platformen zijn Facebook, Instagram en Snapchat. Maar waar moeten wij op gaan letten?Nou, bijna alle video’s die je nu op socialmedia platformen ziet worden verticaal of vierkant weergeven. Je scherm draaien om een horizontale video te bekijken is zóó 2016. De reden hiervan is dat Facebook, Instagram en Snapchat de mogelijkheid bieden om verticale video’s volledig te weergeven. Ook YouTube heeft nu verticale video’s, voorheen als je op YouTube een verticale video plaatste had je die vervelende zwarte balkjes aan de zijkant maar sinds kort is dit op je smartphone verleden tijd. Verticaal geschoten video’s worden volledig in beeld weergeven waardoor jij je telefoon niet meer hoeft te kantelen en het dus makkelijker maakt om de beelden verticaal te bekijken.Daarom zullen dus ook de advertenties op deze platformen met de tijd mee moeten gaan. Uit onderzoek blijkt dat de consumptie van verticale video op smartphones de afgelopen 5 jaar met 600% is toegenomen en dat smartphone gebruikers niet graag hun scherm draaien.

Deel deze pagina

Animatie.jpg

 

Entertain, inform and educate.

De drie belangrijkste punten in een animatie. Maar waarom zou je nou kiezen voor een animatie? Nou, omdat je met een animatie gemakkelijk en duidelijk een boodschap kunt overbrengen aan je klanten. Een animatie is een film met verschillende stilstaande beelden in een volgorde waardoor er een soort cartoon ontstaat. Uit onderzoek is gebleken dat door middel van een animatie je de aandacht langer vast kan houden en dat mensen de informatie sneller verwerken. Een ander voordeel is dat je met animatie letterlijk alles kan waarmaken, omdat animatie zo enorm breed is kan je op 1000 creatieve manieren je verhaal alsnog heel duidelijk overbrengen. Maar wat misschien nog wel het fijnste aan een animatie is dat een animatie jouw verhaal zelf verteld waardoor je zelf niet eens meer aan het woord hoeft te zijn, een animatie brengt jouw boodschap over op een manier waarop iedereen het kan begrijpen. Of ja, dit is natuurlijk alleen het geval als jou animatie ook door professionals is gemaakt. En laten wij bij SKIPP hier nou toevallig een aantal experts op het gebied van animatie hebben die jou animatie naar een ‘’next level’’ kunnen brengen! Ben je benieuwd naar onze werk? Check www.skipp.nl/animatie

Deel deze pagina

visual_effects_2.jpg

 

Met Visual Effects kunnen wij elke droom tot leven wekken!

Door middel van Visual Effects(VFX) kunnen we een illusie creëren. Als het ware manipuleren we de kijker doordat we beelden en effecten toevoegen die er eigenlijk helemaal niet zijn. Vaak gebruiken we hiervoor een zogenaamd ‘’greenscreen’’, een greenscreen is een achtergrondscherm dat wordt gebruikt voor ‘’Chromakey’’ toepassingen. En nu vraag je je natuurlijk af wat Chromakey is? Nou, Chromakey is een techniek waarbij we een onderwerp filmen tegen een greenscreen. Daarna kan onze motion designer met software de achtergrond verwijderen en hierdoor kan het onderwerp voor een andere achtergrond geplaatst worden.Maar hoeveel wordt er nou eigenlijk gebruik gemaakt van Visual Effects in de film industrie?Ik zou zeggen, check it out!

Deel deze pagina

livestream.jpg

Video, video, video is het enige wat je nog hoort en ziet tegenwoordig.

  En daar hoort livestream en webcast natuurlijk ook bij. Wij verwachten een behoorlijke groei in het gebruik van livestreams en company webcasts. Daarom zien wij het dan ook als een van dé content marketing trends van 2018. Terwijl platforms als Facebook en YouTube al een professionele manier bieden om te livestreamen, is LinkedIn bezig is met het testen van een livestream tool. SKIPP biedt professionele oplossingen op meer dan 30 verschillende channels en tevens op company websites voor interne communicatie. Vergeet niet dat livestreams prioriteit hebben in je tijdlijn waardoor meer mensen het zullen zien wat uiteindelijk tot meer engagement leidt. Met onze livestreams en company webcasts creëer je de mogelijkheid om direct contact met je doelgroep te maken. Door de identiteit en persoonlijkheid van het bedrijf te communiceren ontstaat er engagement met je merk of bedrijf. Wij van SKIPP bieden efficiënte en professionele mogelijkheden omtrent livestreamen en company webcasts.www.skipp.nl/livestream

Deel deze pagina

Virtual-Reality.jpeg

Virtual Reality

In 2017 hebben we gezien dat ook Virtual Reality populairder is geworden en in 2018 verwachten we nog meer groei te zien. Want geef maar toe, wie vindt het nou niet gaaf om het gevoel te hebben om op de bodem van de oceaan te lopen omringt door exotische vissen of een Formule1 auto te besturen vanuit je eigen woonkamer?Maar wat is Virtual Reality nou eigenlijk?Virtual Reality geeft je het gevoel alsof je ergens anders bent. Makkelijk uitgelegd, een VR bril laat je twee verschillende beelden zien, een voor elk oog wat een 3D illusie creëert. De VR bril heeft sensoren die je bewegingen waarnemen waardoor je letterlijk omgeven bent door een 360 graden bubbel die voor een ‘’real life experience’’ zorgt.Je kunt natuurlijk zelf bepalen of Virtual Reality echt iets voor jou bedrijf is. Maar stel je nou eens voor, je bent makelaar en je kunt de mogelijkheid bieden om meerdere bezichtigingen te doen vanuit je eigen kantoor door middel van een VR bril of je gebruikt Augmented Reality om je klanten een beeld te geven van hoe een nieuwe keuken eruit zou zien in het huis van de klanten.

Deel deze pagina

MetaKids-campagne.jpg

Metakids campagne

Ooit van Stichting Metakids gehoord? Klinkt wel bekend? Juist! En daarom helpen wij ze, gewoon omdat dat zin heeft. Achter deze lichtvoetige naam schuilt één van de grootste drama’s voor ouders.Per jaar worden er in Nederland 800 kinderen geboren met een afwijking in hun metabolisme waardoor 75% hun 18de jaar niet zullen halen. Om stil van te worden, zeker als jezelf pubers hebt die je koelkast leegeten en veel te laat thuiskomen. Zij zullen en kunnen dit nooit doen. Voor stichting Metakids ontwikkelen we momenteel een digital marketing campagne met 3 animaties en een indrukwekkende film over het leven van Shiah, een tiener die leeft met een metabole ziekte. Volg onze social media pagina's om op de hoogte te blijven van deze campagne!

Deel deze pagina

De-verandering-in-de-video-wereld.jpg

In 2018 gaan we een hoop verandering zien in de videowereld.

Online video is de toekomst en mediagebruik verandert wat voor de groei van online video zorgt. Afgelopen jaar werden in Nederland al 70% van alle bekeken video’s online bekeken. Dit betekend dat de meeste mensen geen televisie meer kijken maar in plaats daarvan video’s bekijken op Facebook, Netflix, YouTube, Vimeo en andere platformen.  Een van de redenen dat zoveel mensen online videos bekijken is de revolutie van mobiele apparaten. Het is bijna onmogelijk om iemand te vinden die geen tablet, smartphone of laptop heeft. Daarom verwachten we ook dat de nieuwe technologieën een grote impact gaan hebben op de hedendaagse media. Nieuwe technologieën zoals livestream en Virtual Reality worden steeds populairder en daarom blijven wij deze ook in de gaten houden!

Deel deze pagina